Jabra + AIK = Sant

Panos Dimitriadis i Jabra Revo Wireless

Panos Dimitriadis i Jabra Revo Wireless

AIK har  i dagarna hittat en ny samarbetspartner i Danska Jabra. Jabra gör hörlurar och headset. Främst för mobiltelefoni och har länge ansetts vara ett högkvalitativt tillbehörsmärke. Samarbetet med AIK innebär att man bland annat betalar för att synas på arenan på Led-skyltarna runt planen samt i andra sammanhang. Dessutom lanserar man en hörlur av modellen Revo Wireless, en bluetooth-hörlur som, i AIK design – svart och guld – skall säljas i AIK-shop.

Vi tog och frågade AIK:s marknadschef Niklas Nestlander om samarbetet:

Hur gick det till när ni och Jabra började prata. Var det ni som hittade dem?
– Vi fick ett tips från en leverantör att Jabra var på väg att öka sin marknadsföring i Sverige. Vi tog då ett möte med dem och presenterade alla fördelar med att samarbeta med AIK och alla våra supportrar. De pratade även med andra klubbar och landslag men efter några möten så valde de att samarbete med oss.

Varför passar Jabra som en bra partner för AIK?
– Inte bara är deras färger svart och gult, deras produkter lämpar sig väldigt bra i ett samarbete med oss. Hörlurar och fotboll är något som på senare år blivit väldigt synonymt. Vi kommer också sälja deras produkter i AIK Shop, vilket såklart är ytterligare en dimension i samarbetet.

Hur långt sträcker sig avtalet?
– Vi kommer utvärdera samarbetet efter ett år och därefter förhoppningsvis ta det vidare i en utökad version.

Jon Bäckström, nordisk försäljningschef på Jabra kommenterar samarbetet såhär:

Varför valde ni att jobba med AIK?

– Vi valde fotboll som har den största publiken. Inom svensk fotboll upplevde vi att AIK är den största klubben på riksnivå, med supportrar runtom i landet.

Per Karlsson med Jabra Revo Wireless

Per Karlsson med Jabra Revo Wireless

Vad ser ni för möjligheter i samarbetet med AIK?

– En mängd olika. Att profilera oss med klubben och spelarna mot AIKs supporters. Att synas på Friends Arena och TV sända matcher för en stor publik. Även att använda detta samarbete med våra återförsäljare och slutkunder.

Vad har ni för förhoppningar på samarbetet?

– Att fotbollspubliken ska få upp ögonen även för våra musik- och sportprodukter.

Hur tycker ni att kontakten varit med AIK och Niklas?

-Superb. De är genuint intresserade av att kontinuerligt driva samarbetet i rätt riktning.

 För att läsa mer om samarbetet klicka här.

 

/Björn

Comments are closed.